14 May 2010

Skalet

Mitt skal har jävlats extra mycket den senaste tiden. Det skaver, irriterar och distraherar. När allt är som det ska reflekterar man inte över sitt skal, men ibland stramar det och kliar och man blir medveten om att det finns där. Just som på sistone. Nog vore det skönt om det kunde skärpa till sig och sluta störa. Hela kroppen är som en obekväm, lite för liten, stickig tröja som man bara vill få ta av. Jag kliar och kliar, och försöker skaka ut det obekväma genom fingerspetsarna, men det är ju fullkomligt lönlöst. Tänk om skalet kunde vara som den där tröjan, då hade jag bytt till ett annat, skönare för länge sen. För vad jag än gör nu så är jag fast i den trånga, stickiga tröjan som gör att jag känner mig konstant obekväm. Typiskt!

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.